måndag 14 oktober 2013

Bevakningslista

Nedan listar jag bolagen jag har ett intresse av att ha innehav i idag. Jag är väl medveten om att det är många och att en portfölj med dessa bolag blir snarlig en bred globalfond. Det är det som är tanken/syftet. Jag vet att jag aldrig kommer kunna följa bolagen, men anser inte att det är nödvändigt när de är så många och en dip i ett enskilt bolag kommer påverka mig minimalt. genom denna strategi kommer jag, som jag ser det eliminerat mycket av den bolagsspecifika risken och ligger mest exponerad mot marknadsrisken. vilket jag är fine med. Jag kommer försöka använda mig av strategin köp och behåll, men kommer endast köpa när jag anser att marknaden prisar aktier billigt, vilket inte är fallet nu. i avvaktan kommer jag köpa räntefonder, obligationer. Listan nedan.

Ahold
Altria
Axfood
AZN
Brown-Forman
Carlsberg B
Coca Cola
Eon
Fortum
Getinge B
ICA Gruppen
Industrivärlden
Investor
HM
Holmen B
J&J
Kellogg
Kinnevik
Kraft Foods..
Lorillard
McDonald's ..
Nestle
Novo Nordisk
Orkla ASA
PepsiCo Inc
Pfizer
Philip Morr..
Procter & Gamble
SCA
Securitas B
Swedish Mat..
Tesco
Unilever PLC
Walmart
Walt Disney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar