tisdag 29 september 2015

Varför gör jag det här, bloggar alltså.

Framförallt av en anledning, dokumentera mina egna tankar. Därför kommer jag inledningsvis inte att  skriva långa romaner om min målbild, den är för övrigt inte heller tydlig och klar i exakta summor. Detta ska främst ses som mitt digitala anteckningsblock. 

Jag kommer självklart ändå försöka göra det så intressant för läsaren som möjligt genom att presentera mina portföljer, mina framsteg och snedsteg. Fokus kommer vara på mina placeringar men även på privatekonomi i övrigt.

Jag vill precis som de flesta andra som bloggar inom detta ämne bli "fri" från behovet att jobba. Därmed inte sagt att jag kommer att sluta jobba om jag kan, men jag kanske väljer ett annat jobb. Går ner i tid eller rent av byter karriär helt.

Tänker mig att det löpande kommer fyllas på information och strukturen kommer infinna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar