lördag 3 oktober 2015

Nästa innehav utdelningsportföljen

Innehav 2

McDonalds corp, verksamhet som jag tror alla känner till. Alltid bespottad känns det som, men som förälder vet man hur uppskattad deras mat är. Och nog är det många med mig som anser det då företaget fortsätter leverera.

Även detta en dividend aristocrat vilket jag är övertygad om att de kommer kämpa för att fortsätta att vara, detta ger en förhoppning om hela tiden ökande utdelningar.

Affärsmodeller med snabbmat till relativt billigt pris har visat sig att fungera, och nog har de börjat leverera även nyttigare produkter för den hälsomedvetna föräldern. Och går jag till mig själv så nog söker man efter det gyllene m:et när man är utomlands ibland, för man vet ju vad man får...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar