torsdag 1 oktober 2015

Utfall utdelningsportföljen månad 2

Förra månadens utfall var inte korrekt då jag fick in dubbel utdelning från western, både i början på aug och i slutet. Korrekt utfall hade varit 68,84 kr efter skatt.

Denna månad med oförändrat investeringskapital blev utfallet 62,79 kr. Ett relativt jämnt utfall. Fortfarande nöjd med mitt experiment och kommer investera vidare. Mina investeringar framöver kommer hela tiden försöka korrigera denna typ av sned utdelning. Målet är en hög och jämn utdelning månad för månad.

Min tro är stark kring att vi kommer se en lågräntepolitik många år framöver. Skulle inte förvåna mig om hela västvärlden går in i ett japanskt läge där låga räntor och noll inflation blir ett normalläge.

Med denna tro tycker jag denna typ av portfölj ger en bra avkastning i relation till den risk man tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar